Varför gick jag ur sängen?

Idag är det ingen bra dag skulle inte gått ur sängen över huvud taget! Vaknade inatt av en duns trodde det var markisen i sovrummet som stog och slog eftersom jag inte drog upp den igår när den var blöt. Så jag drog upp den och trodde allt var frid och fröjd. Upptäckte dock några timmar senare när jag skulle göra välling till Jacob att det var inte alls markisen som smällt inatt det var fönsterna till vårat uterum som vält och exploderat. JIPPI! Kan säga att jag är lagom lycklig över det. Lite lagom knäckt kan man väl uttrycka det som då vi ska ha kalas för Jacob 26/9 och då kommer det ca30pers vi behöver ha uterummet färdigt tills dess. Och detta lilla missödet kostar pengar och gör att det försvinner en hel del tid som vi kunde använt till att bygga. Som vi nu får lägga på blocket.se för att leta nya skjutfönster som passar inte det lättaste kan jag säga. Kan ju inte köpa hur dyrt som helst heller då budgeten är begränsad och vi dessutom ska ha kalas för Jacob innan nästa löning...

Gnäll, gnäll det löser sig nog på något set.

Kommentera här: