Uterummet

Nu är utsidan av uterummet i stort set klart. Riktigt underbart! Sen ska ju insidan göras vid men det kommer senare. Nu är det iaf så att man kan sitta där:)

Uffe och jag satt och diskuterade hur vi vill bygga till huset. Ska söka byggnadslov på tillbyggnad framåt våren skulle jag tro. Men då måste man ju ha ritning osv klart... Innan hade vi en ide om att bygga torn på baksidan. Altså tillbyggnad i 2våningar med ett rum på varje våning. Men nu har vi nog tänkt om. Vi ska nog bygga 2 mindre rum på baksidan härnere nu och sen höja taket i uterummet så det blir samma höjd som på övriga huset ha öppet taket upp till nock och flytta ut köket i det då vinterbonade uterummet och sätta entre i nuvarande köket. Ganska omfattande planer känns det som men tror att det skulle kunna bli riktigt bra. Tror även vi kommer sätta upp en takkupa på baksidan. Gillar verkligen denna iden! Hoppas bara den kan bli verklighet.

För övrigt tror jag Jacob håller på att bli förkyld men det får man väl räkna med såhär års. Han är allmänt hängig så vi får se vad det blir av detta.

Kommentarer:

1 lotta:

skriven

fanken vad fint det blev med uterummet.planera tycker jag verkar lysande ju för ert lilla hus.släpper jacob något nu?eller han fast best sig för att gå behöver man inte hehehe ringer dig i morgon.skall uträtta lite saker på för kanske tittar jag och teres inom till er om du är hemma.sedan arb jag onsag kväll fred natt.fullt ös redlös.

Kommentera här: