Vilken dag

Vilken dag det blev igår(fredag)!
Började bra iaf med glykosbelastning. Hade sänkt värdet från 8,6 till 7,6 så det var toppen:) fick mig en liten avhyvling av Bm för att jag inte tänker satsa på amning 24timmar om dygnet dom första 2månaderna när bebisen kommit. Men det är ju faktiskt så att jag har ett barn innan och en man med jobb som gör att han ligger ute. Jag kan inte amma 24timmar om dygnet då. Funkar amningen så är det toppen och då kommer jag att amma. Funkar det inte tänker jag inte gräva ner mig över det. För varken jag eller bebisen kommer dö om inte amningen funkar. Så jag tar det med ro.

Sen efter glykosbelastningen åt jag frukost på sandhem. Köpte även med mig en sallad hem till lunch. På vägen hem körde jag inom Anna och lämnade Jacobs väska och cykel eftersom han skulle sova där.

När jag sen kommer hem får jag inte upp ytterdörren! Blir något irriterad efter att försökt 5min och fortfarande inte kommer in. Försöker få tag i Uffe som kört in morfar till csk för provtagning. Så inget svar därifrån. Kör till macken och äter min sallad och tillbringar ett par timmar där i väntan på att jag ska få tag i Uffe. Står och funderar på om det finns någon möjlighet för mig att ta mig in... Konstaterar att det är svårt! Säkerhetsdörr, pansarglas i fönsterna och i uterummet... Praktiskt i vanliga fall men inte när man vill bryta sig in i sitt eget hus. Jaja körde till farmor en runda och lämnade lite saker sen blev klockan så mycket att jag fick ringa mormor så hon fick ringa csk och säga till Uffe att jag måste få tag i honom. Vilken soppa! Jaja Uffe ringde tillslut och då hade dom precis satt sig i bilen och skulle köra hemåt. Så sen gick det ganska fort. Uffe fick upp dörren med sin nyckel iaf så vi slapp bryta oss in så det var skönt! Men idag ska låset smörjas och allt med mon nyckel kollad upp för jag har inte tid lust eller ork att bli utelåst fler gånger!

Sen blev det in och byta om lite snabbt för att sen sätta oss i bilen och köra till Karlskrona för att titta på Tomas Ledins show. Vi stannade och åt i Nättraby, kanon! Pommes fläskfilé och beasås är aldrig fel. Showen var toppen! Och så var det mysigt att komma iväg och göra något bara vi två vilket vi är ganska dåliga på annars.

Kommentera här: