0 Läs mer >>

Idag har Jacob och jag motionerat:) farmor behövde hjälp att beställa foto på nätet så Jacob cyklade och jag promenerade dit. Ett par timmar med lite fika och bus blev det dax att cykla hem. Jacob cyklade jätteduktigt både dit och hem:) men det är ju lite svårt att hålla sig till kanten. Det är ju så mycket att titta på. Nu är vi hemma igen och lilleman somnade framför Lucky Luke på 2röda sek.

Dagens motion

Idag har vi slappat här hemma. Bakade lite muffins med Jacob innan han sov middag. Sen blev det duschen för lilleman och sen åkte vi bort till Nytäppsvägen för att förbereda påskfirandet. Anna och jag gjorde janssons och pappa gjorde omelett. Jacob målade ägg med. Uffe hämtade Felicia vid tåget och sen hade vi lite påskbord när mamma och mormor kom. Gott är det ju men man äter ju alltid för mycket! Att man aldrig lär sig?
Glass och chokladsås till efterrätt och muffins. Så vi har rullat hem nu ikväll.

Långfredagen

0 Läs mer >>

Nu är det kväll. Har varit på Nytäppsvägen som vanligt. Jag passade på att låna mammas sy saker och laga mina mammabyxor. Visade upp våra nya jackor med. Jacobs är riktigt fräck orange och min är svart. Det blev även en runda till lekplatsen efter maten.

Kväll

Idag är Jacob och jag fria:) härligt! Vi har varit i stan och blivit fina i håret. Sen blev det lite shopping med. Vars en vårjacka och 3tröjor till mig för mina börjar bli lite små nu. Sen passade vi på att panta lite och köpa en ny kattlåda på maxi. Nu är vi hemma igen och slappar lite:)

Ledig dag

0 Läs mer >>

Idag har det varit fullt ös på jobbet. Men det gick faktiskt riktigt bra. Har bara lite ont i ryggen och fogarna. Känns helt klart uthärdligt idag hoppas det håller i sig! Uffe och pappa bygger i vårat sovrum och det går framåt:) längtar tills vi kan flytta in där men ännu är det ett tag kvar tills vi kommit så långt.
Imorgon blir det en runda till stan för Jacob och mig. Vi ska klippa oss, köpa ny kattlåda och panta.

Tisdag

0 Läs mer >>

I fm var Uffe och jag hos Bm. Vanlig kontroll idag så det blev hjärtljud 145 sfmått 26 och urinprov som vanligt och allt var bra. Fick en tid till Joen nästa vecka för att diskutera mina blåsor om jag kan medicinera om jag får fler ggr. Ska även diskutera jobb, havandeskapspenning osv. Får se vad det leder till. Känner inte för att bli sjukskriven redan nu utan hoppas att det ska funka bra på jobbet nu denna veckan så jag slipper sjukskrivas. Håll tummarna!

Barnmorskan

Verkar som om mitt inlägg om herr Panodil försvann. Har iaf konstaterat att han och jag nog kommer bli oskiljaktiga under resten av denna graviditeten:( tråkigt men inget att göra åt när ryggen börjat spöka rejält igen.
Har dessutom lyckats dra på mig Jacobs hosta. Hoppas den blir bättre annars får det bli öppenmottagning på onsdag. Vill ju inte dra på mig lunginflammation nu direkt.
Jaja vi får se hur det blir med det. Idag är det iaf barnmorskan som ska besökas. Uffe är ju hemma så han ska också följa med. Mysigt! Sen blir det lite jobb i eftermiddag med.

Måndag

Herr Panodil

Idag är det packning av Johannes saker som gäller på hög nivå. Han flyttar nämligen imorgon så där är en del som ska göras. Jag har bakat muffins som han ska så med eftersom dom inte har någon ugn i lägenheten. Har packat ner lite handdukar/badlakan/diskhanddukar och annat smått och gott till honom. Lite diskmedel och disksvampar är inte fel. Sen hade han en del annat med som våffeljärn och smörgåsgrill. Det hade han tänkt lämna här men jag smög ner det i en påse till honom.

Packning

0 Läs mer >>

Igår hade vi en fantastisk dag i Oslo:)
Mötte upp Victor på Karl Johan och sen hade vi sightseeing i Oslo. 5,5 timmars rundvandring och tid med Victor. Vi lunchade på hamburgare och pommes typ hemmagjorda. Hur gott som helst! Avslutade dagen med middagsbuffe och sen tax free shopping.

Oslo

0 Läs mer >>

Idag är första dagen på våran lilla resa. Ska till Norge och hälsa på lillebror ju:)
Ännu så länge går det bra men vi har haft en hel del strul på vägen. Först höll Uffe på att glömma ena väskan (den med kläder mediciner mm) hade ju varit en upplevelse att komma iväg utan det. Sen var det växelfel på Kastrup vilket resulterade i att vi fick gå av tåget i Hyllie för att ta ersättningsbuss. Tur vi hade över 1timmes marginal! Sen fick vi ta nytt tåg när vi kom till Centralstationen i Köpenhamn. Leta upp dfds bussen och sen åka vidare till färjan. Uppgraderade oss från 2 till 4beddshytt. Vilket känns bra.
17.30 var det dax för middagsbuffe massor av gott med räkor, kräftor, musslor mm.
Nu är vi tillbaka i hytten och färdiga för natten Jacob har fortfarande feber och rejält snorig så han fick Alvedon nu så hoppas vi han sover gott på det. Jacob är för övrigt sur för att han inte får sova uppe. Men där finns inga skydd mot att ramla ner så han får ligga nere så får Uffe ligga uppe.

Resa

0 Läs mer >>

Jacob har varit hos farmor hela dagen idag. Det har gått bra och han har varit duktig trots feber, hosta, förkylning och falsk krupp.
Jobbet idag gick bra och det var ganska lugnt. Ikväll har jag börjat packa inför vår lilla tur men är inte klar ännu. Får ta det sista imorgon. Håller tummarna för att det kommer en smsbiljett imorgon till tåget så vi slipper betala det själva. Nu är det dax att sova för imorgon är det mycket som ska hända.

Tisdag

0 Läs mer >>

Fick köra en vab idag ju. Och naturligtvis kör det ihop sig på både mitt och Uffes jobb så ingen kan va hemma imorgon. Men så kan det vara ibland som tur är ställer min snälla farmor upp som barnvakt:) och Jacob tycker det ska bli roligt att vara hos farmor Sigbrit imorgon. Sen blir det packning på kvällen inför våran lilla tur. Längtar som en tok! Nu blir det sängen så man kommer upp och igång inför jobbet imorgon efter 1,5 vecka hemma.

Måndag

Imorgon blir det vab:( efter att vi varit i stan och köpt skor till Felicia och lämnat henne vid tåget tog Jacob och jag en tur till näsby vdc. Ingen halsfluss iaf men andas kruppaktigt så det blev bricanyl och mollipect. Inget dagis imorgon och inget jobb för mig. Känns sådär efter att varit sjukskriven hela förra veckan men inget att göra åt. Uffe får ta sjukstugan på tisdag. Sen åker vi ju på onsdag så håller tummar och tår att Jacob är bättre då!

Vab

0 Läs mer >>

Lugnt har det varit idag:) Uffe har städat annars har vi bara slappat. Lagade grönpepparkyckling med potatis till kvällsmat riktigt mumsigt!
Imorgon åker Uffe och jobbar tidigt imorgon så jag ska köra in Felicia till tåget. Blir nog en runda till jouren med imorgon då Jacob har ont i halsen och är röd i halsen. Hoppas det inte är halsfluss nu när vi ska till Norge!

Lördag

0 Läs mer >>

Idag har jag fixat till min inspirationspärm och gjort om den. Har gjort om det till A4 format istället för foto format. Ett lagom projekt för idag.
Nu är lilleman hämtad från dagis och Uffe, Felicia ha kommit hem. Ska laga tacos till kvällsmat idag. Sen blir det gladiatorerna ikväll.
Tyvärr ska Uffe börja jobba tidigt på söndag. Kanske åker han redan 6 på morgonen:(