Mat

Har bestämt mig för att Jacob och jag nu i så stor utsträckning det går ska äta samma mat. Börjar bli trött på burkarna. Dessutom är jag slarvig på att laga mat till mig så äter vi samma måste jag ju laga i vilket fall som helst. Så idag har det blivit kokt lax med potatis och örtsås riktigt gott och Jacob gillade det också. Men mellanmålet var ju snäppet godare. Sörgås med mjukost han skulle fått frukpurre också men den ville han inte ha utan åt istället upp en bit till av min smörgås. blev ju extra kul när jag delade mackan i små bitar så han kunde sitta och pilla själv. En riktig 10p till mellanmål tycker Jacob. Ikväll får vi nog äta omelett innan Uffe kommer hem. Har förberett lunch till Jacob till imorgon med lax och potatis då med.

Är förövrigt totalt kass i mitt knä kom knapt upp för trappen igår när vi skulle lägga oss och det är ett under att både jacob och jag kom ner hela imorse så jag har riggat vagnen så Jacob får sova i vagnen idag vill liksom inte gå med honom mer än nödvändigt i trappen ifall man ramlar. Hoppas det är bättre tills imorgon när jag ska jobba.

Kommentera här: